vineri, 30 octombrie 2009

Socrate vorbeste la OTV

Scriu dupa doua zile in care am incercat sa-mi regasesc cuvintele. Imaginile de acum doua zile m-au trimis catre inceputuri. La Agora si Atena. Ceea ce n-am putut patrunde in patru ani de facultate mi s-a aratat acum. Am iesit din pestera. Soarele meu este la OTV. De acolo imi vorbeste Socrate.

Aparent, universul unui om care ajunge acasa dupa ce se termina „Sinteza Zilei” nu mai poate fi tulburat de nimic. Zappingul devine cel mai bun somnifer. Politicienii din tura de noapte sau ciudatii scoti din noptierele mogulilor pavoazeaza nediferentiat singurul moment de spiritualitate pe care mi-l permit zilnic – somnul.

Marti seara, rutina mi-a fost intrerupta in urma unei intamplatoare descinderi pe OTV. Acolo, o „cina cea de taina” damboviteana. Basescu asculta supus. I se puneau intrebari. Vocea superior-dezgustata a lui Liiceanu facea pasi in mocirla pe care ar patrona-o institutional presedintele. Razand, candidatul se arata ferm. Fara compromisuri. Maieutic. Patapievici scruta orizontul intelectual al invitatului. Se ambitiona sa para hotarat. Nu-si pregatea intrebarea, ci morga pe care trebuia sa o adopte. In cadru, Rodica Culcer parea un copil zburdalnic, bucuros ca i s-a intors taticul acasa. Ciocolata?

M-am uitat atent jumatate de ora. Nu, nu era TVR Cultural. Ceva tranzactii intre moguli si nu stiu eu? Chipul si vocea egala cu sine ale lui Diaconescu ma trezesc si imi alunga dilemele. Izbavitor, stiu ca vor mai fi cateva minute cu Basescu la GDS. Apoi ramane cum am stabilit. Dupa o saptamana de cautari, l-au gasit mort pe Nicu... Nicu, cel cu orgia in padure, posibila victima a primei vanatori de oameni din Romania. Ma linistesc. Femeia posedata de o armata de draci imi pune insa capac definitiv.

Inteleg ca suntem in campanie electorala si ca OTV are mare potential. Dar cum sa dai inregistrat acolo intalnirea lui Basescu cu intelectualii de la GDS? Oare strategii portocalii vor sa-l vanda pe Basescu ca pe un tehnocrat, pe principiul ca cei care urmaresc considera semn al profesionismului ceea ce nu inteleg? Sau Basescu, ascultand, raspunzand si dand profetic verdicte, in mijlocul poporului, fie el si intelectual, e primul pas tactic catre bunul-simt pe care-l Presedintele cauta sa-l promoveze?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...