vineri, 9 noiembrie 2012

La ce vă uitați la aceste alegeri parlamentare?



Astăzi începe campania electorală. Așa cum arată și sondajul IMAS de săptămâna trecută, pare că marea miză a alegerilor lipsește – sunt puțini cei care se îndoiesc că USL va lua peste 50% din voturi și peste 50% din mandate.

În acest context, întreb la ce anume în acest alegeri ne uităm cu atenție noi, cei cu un interes specific pentru politică. Ce anume ne interesează?

Eu am câteva lucruri la care mă uit în mod deosebit în aceste alegeri:

• Participarea la vot la nivel național. Sub sau peste cea din 2008?

• Un independent în Parlament? Mă uit cu simpatie către Liviu Alexa la Cluj, dar mai ales la Olt în colegiile de deputat nr. 2 și 3.

• Cel mai votat deputat? Cel mai votat parlamentar?

• Procentul lui MRU din colegiul din Arad.

• Ce se va alege de relația cu scântei dintre primarul Cherecheș și USL la Baia Mare?

• Câți parlamentari vor avea PC și UNPR?

• Câți români vor vota în Diaspora? Am un interes special pentru Paris, unde mă voi uita de-aproape la „coada” de la ambasadă.

• Dacă vom trece peste bariera de 500 parlamentari?

• Câți parlamentari non-USL vom avea în Oltenia?

• De câtă mediatizare va avea parte disputa Ponta – Diaconescu?

Mă opresc aici, deși mai sunt destule subiecte asupra cărora merită să arunci un ochi.

Arunc cu această leapșă electorală (prima de altfel pe care o inițiez) către colegii de la „Leacul Durerii” și către toți cei interesați.

Credit poză aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...